כל הסיבות להתנדב

עופר בר יהודה

אנשים בוחרים להתנדב מסיבות שונות. עבור חלקם היא מציעה הזדמנות להחזיר משהו לקהילה או לעשות שינוי לאנשים סביבם. לאחרים זה מספק הזדמנות לפתח מיומנויות חדשות או לבנות על ניסיון וידע קיימים. בלי קשר למוטיבציה, מה שמאחד את כולם הוא שהם מוצאים את זה גם מאתגר וגם מתגמל.

להלן כמה מהסיבות שאנשים בוחרים להתנדב. עבור חלק זה מספק הזדמנות:

להחזיר משהו לארגון שהשפיע על חייו של אדם, במישרין או בעקיפין– כי זו דרך נהדרת לגמול לארגון שיש בנו תחושה של הוקרת תודה לפועלו

לעשות שינוי בחיים של אחרים – להשפיע על מסלול חייו של בן אדם יכול להיות אחד הסיפוקים היותר משמעותיים שאנו מרגישים. זוהי םעולה של הותרת חותם שיכולה להשפיע דורות קדימה

לעזור לסביבה – אנו שומעים מדי יום עד כמה הסביבה נפגעת על ידי פעילויות שונות של האדם, והרי הסביבה היא ביתינו. אם כל אחד יתרום מעט לסביבה להשתקם מהנזקים ארוכי הטווח שגרמנו לה- את השינוי נרגיש כולנו.

לעזור לאחרים בעלי מזל פחות או ללא קול – לא לכל אחד יש היכולת לעזור לעצמו. זוהי זכות גדולה, ואולי אף מצווה גדולה עוד יותר לסייע למי שזקוק לכך, ואין בכוחו לסייע לעצמו.

להרגיש מוערכים וחלק מצוותכי כולנו רוצים טפיחה קטנה על השכם וזריקת חיזוק לאגו מהסביבה.

לבלות זמן איכות הרחק מהעבודה או אורח חיים עמוס  – התנדבות ונתינה הם סוג של פעולה נקייה, מזוככת. אין כמו התנדבות בכדי לנקות את טרדות המח מסביבת עבודה שוחקת או מאורח החיים המודרני האינטנסיבי.

להשיג ביטחון עצמי והערכה עצמית – מניסיון אישי אני יכול להעיד שהפידבק בו אנו זוכים כמתנדבים

עבור חלקם, התנדבות יכולה להיות מסלול לתעסוקה, או הזדמנות לנסות משהו חדש שעשוי להוביל לשינוי קריירה. מנקודת מבט זו, התנדבות יכולה להיות דרך:

רכישת מיומנויות, ידע וניסיון חדשים

פיתוח מיומנויות וידע קיימים

שיפור קורות חיים

שיפור סיכויי התעסוקה של האדם

השגת הסמכה

שימוש במיומנויות ובידע המקצועיים של האדם לטובת אחרים (בדרך כלל מתואר כפרו בונו).

עבור אחרים, ההתנדבות פונה בגלל היתרונות החברתיים שלה. אלו כוללים:

להכיר אנשים חדשים ולהכיר חברים חדשים באחד המקומות בהם התנדבתי לאחרונה הכרתי את עופר בר יהודה. הוא סופר, מחבר הספר "ציונות על רגל וחצי". איש מרתק, ויוצא דופן בחיוניותו, וזאת על אף העובדה שבעת שירותו הצבאי נפצע קשה מאוד במהלך מרדף אחר מחבלים בבקעת הירדן. עופר ואני שומרים על קשר חברי חרף העובדה שכיום אין אנו מתנדבים באותם המקומות.

הזדמנות להתרועע – וכל מילה על החשיבות שבמפגש בין חברים בעידן הקורונה מיותרת

להכיר את הקהילה המקומית.

תהיו אנשים טובים- צאו להתנדב ולהשפיע לחיוב על העולם.